Dersin Adı | Görsel Hikaye Anlatıcılığı Stüdyosu |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 132 | Bahar | 2 | 4 | 4 | 7 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Görsel Hikaye Anlatıcılığı Stüdyosu, öğrencilere görsel hikaye anlatımının temel kavramlarını, teknik terminolojisini ve estetik araçlarını tanıtan bir temel derstir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Görsel Hikaye Anlatma Stüdyosu, öğrencilere yaratıcı görsel hikaye anlatımına yönelik temel fotografik teknikleri tanıtmayı amaçlar. Bu derste öğrenciler, görsel anlamlandırma süreçlerinin temellerini, hareket ve sürekliliğin nasıl kurulduğunu, temel kompozisyon öğelerini ve bunlar aracılığıyla dramatik görsel sekanslar oluşturmayı öğrenirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Görsel unsurlar ve perspektif | Block, Chp. 1. |
3 | Tasarım, Gestalt ilkeleri ve görsel mekan. | Block, Chp. 3. |
4 | Fotografi görüntü üretiminin temelleri: Pozlama, diyafram, örtücü ve ISO. Ödev I: Foto-anlatı | Langford, Chp. 3 |
5 | Objektif ve objektif dili | Langford, Chp. 5. |
6 | Çerçeveleme ve kompozisyon I: Kafa boşluğu, altın oran, kamera açıları ve güvenli alan. | Zettl, Chp. 6. |
7 | Çerçeveleme ve kompozisyon II: Çekim türleri, çekim ölçekleri, çerçeve oranları, arka plan-ön plan ilişkisi Ödev II: Kamera alıştırması | Brown, Chp. 2 (Visual language). |
8 | Sahne: Aks çizgisi, 30 derece kuralı, göz hizzası ve devamlılık. | |
9 | Sekans: Çekim, sahne, sekans ve anlatı evreni. Ödev III: Oto-portre | Zettl, Chp. 14. |
10 | Görüntü, Zaman ve Mekan: Devamlılık ve görsel anlatı | Brown, Chp. 5 (Cinematic continuity). |
11 | Renge giriş: Kavramlar ve teori Projeye giriş (1 dakikalık sessiz film) | Block, Chp. 6. |
12 | Aydınlatma kaynaklarına ve yaklaşımlarına giriş. Proje fikir geliştirme. | Zettl, Chp. 3. |
13 | Proje çalışmasına devam | |
14 | Bitirme Projesi Önizlemeleri | |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Bruce Block, The Visual Story, Focal Press, 2008 ISNB: 978-0240807799
Herbert Zettl, Sight, Sound, Motion: Applied Media Aesthetics, 6th ed., 2011 ISBN: 978-1305578906
Michael Langford, Basic Photography, Seventh Edition-Focal Press, 2000 ISBN: 978-0240515922
Blain Brown, Cinematography Theory and Practice: Image Making for Cinematographers, Directors, and Videographers, Focal Press, 2002. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 45 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 4 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 3 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 39 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | |||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | |||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | |||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | |||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | |||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest